torsdag 31 mars 2011

hej:D

ja, jag har inte varigt så aktiv på sistone. Men nu när jag inte hade något att göra bestämde jag mig för att skriva lite. men jag dess värre ingen aning om vad jag ska skriva.
vad vill ni läsa om?
förresten ni kanske sitter där och eran mage kurrar så kanske ni vill ha ett litet recept av mig?;)
jag vet inte om ni har sakerna hemma men kanske. nu ska jag baka lite.

Mockakräm
2glas
2dl mjölk
½dl kaffegrädde
1msk farinsocker
2msk kakaopulver
1msk kaffesyrup eller snabbkafepulver
6isbitar

till dekoration
vispad grädde
riven choklad

häll mjölk, grädde och socker i en mixern ochblanda försiktigt.

tillsätt kakao och kaffesyrup och blanda väl. lägg sedan i isbitarna och kör blandningen slät.

häll upp blandningen i ett glas. fyll på med vispad grädde, strö riven choklad över och servera.

mums va gott!

i morgon är det första april och jag ska hälsa min brorsa Albin som  fyller 10 eller var det 9 år i morgon. Ni få ha en trevlig helg mina underbara läsare.

mvh julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar