lördag 19 mars 2011

bildspelet

Hejsan!
Jo, Jag hade ett Bildspel här för ett tag sedan men nu finns den inte mer sorry du skulle ha varit här tidigare. jag har mina "planer" för sommaren som är på ett ungerfär såhär.
Jag tänker åka inlince med tanja, Hunden jag brukar träna.
Jag kommer bland annat att gå till alba och köpa glass. Om det finns;)
Vara med mina kompisar och hundar.
Åka till mormor en vecka och vara i lubbo någon helg eller vecka och träna tanja, verkligen hård träna för att kunna göra "Speciella" saker i helgen. tja, det är väll mina sommar planer och en sak till ha kul.

Jag har några tips till dom som går ut och går med en stressad hund som drar i kopplet hela tiden.

Så gör du:
Du håller kopplet i vänsterhand efter som att den ska gå innerst. flyta kopplat bakom ryggen och håll i högra handen som du kan välja hur långt i från dig hunden får gå och hur sakta.
Vad som händer:
Att Tar hunden ett enda steg för långt så tar det stop för att då går ju och om den drar som dras den bakåt och tvingas därför att gå hos dig hela tiden. annars drar hunden bakåt hela tiden och det blir verkligen jobbigt för den hela tiden.
Förbättringar:
Hunden kommer troligt vis att välja att gå närmare dig framöver, när du har gjort det har några gånger kommer hunden att vara lydigare och mer anpassad till hur snabbt tempo det är. men det tar ett bra tag innan den kan gå helt perfekt.

Det är inte garanti men värt ett försök om nu inte vill göra eller orkar kan du öven låsas att du är ute och går med en handväska och låt handen fara fram och tillbaka. det kommer att bli samma resultat som på andra tipset.

Trevlig Helg:

//Hundtjejen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar