torsdag 18 augusti 2011

Bildernas bilders dagar...

Fotbolls cup i Mjöd vattnet.
Fotograf: Julia Nilsson[ME] Nikon 5000D + 18-55 Nikkor.

Albin min bror spelar fotboll så jag fick hänga med.
Kameran stannade inte hemma, fotografen Julia kommer nu! Akta er!
Nej, så roligt var det faktiskt inte. Men någorlunda bra åtminstone.
Var borta hela dan, seriöst. fick äta frukost där borta till 
och med men kvällsfika blev hemma, sån tur säger jag bara!

Besök hos farmor och farfar...
Fotograf: Julia Nilsson [ME] Nikon D5000 + 18-55Nikkor

när var det, igår? Nej i måndags, men tiden går ju så jäkla fort.
Jo, Jag och Linnea (den söta lilla flickan på bilden) 
 var hos farmor och farfar en stund. 
Medan vi väntade på att dom skulle komma hem,
tog pappa sig en kopp kaffe,
 Slurp så tog den slut. 
Katten Felix(katten på bilden) är min farmor och farfars katt.
 En mysig gammal herre som är äldre än mig,
jag är ju snart 13år, okej om ett halvår å
 nån månad så är jag 13år men det kan 
vi strunta i vi är ju snart där. Eller inte...?

Mormor och Morfar komme på besök...
Fotograf: Julia Nilsson [ME] Nikon D5000 + 18-55 Nikkor

förra veckan som var så rysligt snabb var mormor och morfar på besök.
Det är så kul när dom kommer eftersom att jag inte träffar dom så ofta.
Dom bor ju i Nordsjö och det är inte så ofta vi far dit
 så man får passa på när dom väll är där.
Mormor har tre pudlar,  dom ni ser på bilden ovan. 
Jag vet att de ser ut som valpar, men de är full vuxna, Men små.
"Naturbilderna var ingen höjdare direkt, dom där var dom bästa.
 Jag lyckades inte få till ljuset på rätt sätt. 
Men jag få säkert fler till fällen.

Igår hände mycket...




Fotografen till alla bilder: Julia Nilsson [Me] Nikon D5000 + 18-55mm Nikkor
Förklarningar av Text på bild. Copyright på bilden av Julia Sofia och Det är jag, fast jag la till mitt mellan namn i stället för efternamn.


Som Sakt är det lite saker som har hänt. Jag förstår att du min underbara läsare kanske bara bläddrat förbi bilderna för ingetvärde, eftersom att jag suger på att ta någorlunda bra kort. Gissa vad som hände igår.
Tänk i 5 minuter...


Okej, fem minuter senare...

Jag har kommit på svaret!
Vad är det så?
Jag vet inte.
Okej. Om jag säger så här då. Vars tror du blommorna fanns?
Dom finns ju vars fan som helst.
Tänk på att det var "Fina" blommor och så fina blommor finns inte överallt, men på de mest underligaste stället. vad skulle du vilja se om du väntade på...bussen...taxin.....hämting....avhoppning av en buss....avsläppning ur en taxi....det första du ser när du kliver ur eller av ett fordon, eller när du väntar på ett fordon eller kompis eller till och med pojk- eller flickvän?
CK parkeingen?
Nej... nån annan stans ganska nära stan(skellefteå).
Hm...Jag vet. Bussstationen!
Apploder! Det är rätt!

Slut!

Jo, igår så var jag och Min Kompis Wilma på stan och kolla kläder delade en kopp Chi Latte på Waynes och  åt varsin lyxshake på max. Sen när vi väntade på att vi skulle bli hämtade, så var det så fina hallonröda blommor där vi satt så jag tog några bilder medan vi pratade. Sen senare på kvällen så kände jag att jag behövde och ville göra en Makeover i mitt rum och det blev som det ser ut på som två sista bilderna. jag är riktigt, riktigt nöjd med resultatet. Det är inte ofta jag blir nöjd eller så orkar jag helt enkelt inte göra det oftare. 



Scopions. 
Still loving you
Bye bye every bady!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar